ΤΜΗΜΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΧΟΡΩΝ Σ.Σ.Ι

Επιμέλεια και υποστήριξη του ιστολογίου: Απόστολος Ι. Μάκης

Τετάρτη 28 Μαΐου 2014

ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΣΥΡΡΑΚΙΩΤΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ

Ο Σύνδεσμος Συρρακιωτών Ιωαννίνων διοργάνωσε 5ήμερη εκδρομή στην Κωνσταντινούπολη από 22/03/2014 έως 26/03/2014 με βασικό διοργανωτή όπως πάντα τον Πρόεδρό του κ. Παναγιώτη Γκίζα. Η συμμετοχή πατριωτών και φίλων ήταν ικανοποιητική και πολύ γρήγορα γίναμε όλοι μια παρέα. Ξεκινώντας Σάββατο  πολύ νωρίς το πρωί 22/03/2014 από τα γραφεία του Συνδέσμου “φορώντας”ς όλοι μας την καλή μας διάθεση, το κέφι, τον ενθουσιασμό και την ανυπομονησία για την επίσκεψη στην Πόλη απολαύσαμε μια υπέροχη ανατολή  και μια εκπληκτική διαδρομή με ενδιάμεσες στάσεις. Μετά τη διέλευσή μας  από τα σύνορα και τον έλεγχο ταυτοτήτων – διαβατηρίων συνεχίσαμε   μέσω Ραιδεστού για  τη «Βασιλεύουσα Πόλη».
    Το ξενοδοχείο μας στην πλατεία Ταξίμ μας περίμενε! Αφού τακτοποιηθήκαμε και ξεκουραστήκαμε για λίγο, η πρώτη μας βόλτα στην Κωνσταντινούπολη ήταν γεγονός.
Με ανυπομονησία ξεκινήσαμε την επόμενη μέρα τις περιηγήσεις μας, με έναν εξαίρετο ξεναγό τον Ερχάν, του οποίου οι γνώσεις  ήταν απίστευτες και ο λόγος του εξαιρετικά καθηλωτικός.       Επισκεφτήκαμε τον Ιππόδρομο και την Στήλη των Όφεων, τη στήλη του Κωνσταντίνου του Πορφυρογέννητου, την Κρήνη του Γουλιέλμου, το Μπλέ Τζαμί του Σουλτάν Αχμέτ και το Βασιλικό Υδραγωγείο.
    Εκεί που όλοι εκστασιαστήκαμε και συγκινηθήκαμε απίστευτα, ήταν στο αντίκρισμα της Αγιά Σοφιάς! Ένας Ναός κολοσσιαίων διαστάσεων, ένα αρχιτεκτονικό επίτευγμα και σημείο αναφοράς της Χριστιανοσύνης! Συνεχίσαμε με ξενάγηση στο Τοπ Καπί το πρώτο παλάτι των Οθωμανών Σουλτάνων με τα ανεκτίμητης αξίας κοσμήματα, αμύθητους  θησαυρούς και συλλογές από πορσελάνες και ιερά λάβαρα. Εκεί βρίσκεται και η Αγία Ειρήνη η μοναδική εκκλησία που δεν έγινε τζαμί, με την καλύτερη ακουστική ανά τον κόσμο! Το απόγευμα βόλτα με καραβάκι στον Βόσπορο όπου απολαύσαμε την υπέροχη θέα της Ευρωπαϊκής  αλλά και της Ασιατικής πλευράς της Πόλης!!!

Την επόμενη μέρα επισκεφτήκαμε το Πατριαρχείο! Περιηγηθήκαμε και ξεναγηθήκαμε στον Ναό του Αγίου Γεωργίου στο Φανάρι  την εκκλησία της Ζωοδόχου Πηγής  (Μπαλουκλί), όπου βρίσκονται το Αγίασμα με τα θρυλικά ψάρια και οι τάφοι των Πατριαρχών. Στην Μονή των Βλαχερνών όπου πρωτακούστηκε ο Ακάθιστος Ύμνος.
  Συνέχεια είχαν τα ψώνια μας στην κλειστή αγορά.
  Το ίδιο βράδυ κάποιοι από την παρέα απολαύσαμε ένα υπέροχο χαμάμ!!
Την τέταρτη μέρα η βόλτα μας κατέληξε στα Πριγκιποννήσια περνώντας από την κρεμαστή γέφυρα του χιλιοτραγουδισμένου Βόσπορου με την μοναδική θέα!
Πρώτη στάση το νησί της Χάλκης με την ομώνυμη Θεολογική σχολή και τους πνευματικούς θησαυρούς που φυλάσσονται στη βιβλιοθήκη με τα 130.000 βιβλία!
 Συνέχεια είχε η Πρίγκιπος  το πιο όμορφο από τα νησιά παραθεριστικό κέντρο των Κωνσταντινοπολιτών.
Γεμάτοι όλοι οι εκδρομείς από όλα αυτά που είδαμε και γευτήκαμε αυτές τις μέρες, πήραμε το δρόμο της επιστροφής με την προσδοκία της επόμενης εκδρομής!
Μια υπέροχη βόλτα στην Πόλη που ¨γέμισε τις μπαταρίες¨ όλων!