ΤΜΗΜΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΧΟΡΩΝ Σ.Σ.Ι

Επιμέλεια και υποστήριξη του ιστολογίου: Απόστολος Ι. Μάκης

Τρίτη 6 Μαΐου 2014

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ Σ.Σ.Ι ΣΕ ΠΑΙΔΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΣΤΟ ΔΑΜΑΣΙ ΤΥΡΝΑΒΟΥ ΛΑΡΙΣΣΑΣ

Στις 4 Μαΐου ημέρα Κυριακή ο Σ.Σ.Ι διοργάνωσε μονοήμερη εκδρομή στο Δαμάσι Τυρνάβου Ν. Λάρισας. Αφορμή γι’ αυτή την εκδρομή στάθηκε η πρόσκληση του εκπολιτιστικού – μορφωτικού συλλόγου Δαμασίου προς το Σύλλογο μας στα πλαίσια πολιτιστικών εκδηλώσεων που διοργάνωσε και συγκεκριμένα του 2ου παιδικού – εφηβικού φεστιβάλ παραδοσιακού και μοντέρνου χορού.

Το Δαμάσι δημοτικό διαμέρισμα του Δήμου Τυρνάβου είναι χτισμένο ανάμεσα σε δύο απότομους λόφους, τη Βίγλα προς τα νότια και τον Άγιο Θεόδωρο προς το Βορρά, δίπλα στην δεξιά όχθη του Τιταρήσιου ποταμού κοντά στο δημόσιο δρόμο Τυρνάβου – Ελασσόνας.
Σήμερα έχει γύρω στους 1500 μόνιμους κατοίκους με κύρια ασχολία, όπως διαπιστώσαμε και εμείς, κυρίως την αμπελοκαλλιέργεια (θαυμάσια και άκρως περιποιημένα τα χωράφια τους, τουλάχιστον αυτά που διασχίσαμε κατά την είσοδο στο χωριό), τα κηπευτικά και τα οπωροφόρα.
Ο σύλλογος μας, αποδεχόμενος την πρόσκληση, συμμετείχε με το εφηβικό του τμήμα, παρουσιάζοντας στο δεκάλεπτο πρόγραμμα του βλάχικους  χορούς και φορώντας τις δικές μας παραδοσιακές σχολές.
Η αναχώρηση έγινε το πρωί της Κυριακής στις 7:30 από τα γραφεία του Συνδέσμου με άσχημες δυστυχώς καιρικές συνθήκες, παρά τις δικές μας προσδοκίες για ηλιοφάνεια και ζέστη, αλλά με πολύ καλή διάθεση τόσο από την μεριά των χορευτών και των συνοδών τους όσο και των άλλων μελών της εκδρομής που συμμετείχαν. Με την «στρωτή» οδήγηση του κυρίου Σπύρου (οδηγού του υπεραστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων στα τουριστικά) και την υπομονή του δεν αργήσαμε να φτάσουμε στην Καλαμπάκα και να ανέβουμε στα Μετέωρα όπου επισκεφθήκαμε την Μονή του Αγίου Στεφάνου, το παράπλευρο μουσείο με τους πανέμορφους θησαυρούς του και θαυμάσαμε την πανοραμική θέα του κάμπου της Καλαμπάκας και την  ομώνυμη πόλη.

Σε όλη τη  διαδρομή η βροχή δεν σταμάτησε καθόλου και όλα αναρωτιόταν για τις το τι συνθήκες θα επικρατούσαν στο Δαμάσι. Ευτυχώς η τύχη ήταν με το μέρος μας και λίγα λεπτά πριν φτάσουμε στο χωριό διαπιστώσαμε ότι η βροχή σταμάτησε και ο ήλιος με τα σύννεφα εναλλασσόταν αφήνοντας και κάποιες ψιχάλες πού και πού να κάνουν την εμφάνιση τους.
Η έναρξη των εκδηλώσεων καθυστέρησε κάπως, έτσι δόθηκε η ευκαιρία σε μικρούς και μεγάλους να γνωρίσουν το χωριό και να απολαύσουν τον καφέ τους κάτω από τα όμορφα πλατάνια που βρισκόταν περιμετρικά της κεντρικής πλατείας του χωριού. Μετά τα καλωσορίσματα και τους χαιρετισμούς των επισήμων, ξεκίνησε η παρουσίαση των χορευτικών τμημάτων σε ομάδες με το δικό μας τμήμα να χορεύει στην 4η ομάδα με μία εντυπωσιακή παρουσία (η οποία πρέπει να πούμε ότι οφείλεται αφενός στα ίδια τα παιδιά αφετέρου στην καλή προετοιμασία από την χοροδιδάσκαλο κυρία Σταυρούλα Ράρρα) παρουσιάζοντας βλάχικους χορούς και συνοδευόμενοι από την παραδοσιακή ορχήστρα της περιοχής.
Οι διοργανωτές μετά την εμφάνιση των χορευτικών ομάδων μοίρασε στους χορευτές από ένα σάντουιτς και ένα μπουκάλι νερό που δεν ήταν όμως αρκετό να χορτάσει την πείνα τους γι’ αυτό και συμπλήρωσαν το γεύμα τους στα κοντινά φαγάδικα.
Τα τμήματα που χόρεψαν μοντέρνους χορούς έδωσαν μία άλλη νότα στην όλη διοργάνωση και ήταν αυτά που έκλεισαν και την εκδήλωση. Στις 6 το απόγευμα αποχαιρετήσαμε το Δαμάσι μπήκαμε στο λεωφορείο για την επιστροφή στα Γιάννενα.
Μετά από έναν απολαυστικό καφέ στο κέντρο της πόλης των Τρικάλων φτάσαμε στην πόλη μας έχοντας αποκτήσει καινούργιους φίλους και νέες παραστάσεις απαραίτητες για να συνεχίσουμε.