ΤΜΗΜΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΧΟΡΩΝ Σ.Σ.Ι

Επιμέλεια και υποστήριξη του ιστολογίου: Απόστολος Ι. Μάκης

Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2014

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ Σ.Σ.Ι ΣΕ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΧΟΡΟΥ ΣΤΗ ΣΚΟΠΕΛΟ

Το τετραήμερο 23 – 26 Αυγούστου ο Σ.Σ.Ι επισκέφτηκε το πανέμορφο νησί της Σκοπέλου, αποδεχόμενος την πρόσκληση που έλαβε από τον Σκοπελίτικο πολιτιστικό σύλλογο «Διαμαντής Παλαιολόγος», για συμμετοχή του στο 2ο Φεστιβάλ Παραδοσιακού χορού που διοργανώθηκε στο νησί στη μνήμη του καθηγητή Διαμαντή Παλαιολόγου.
Όλοι οι χορευτές, μέλη του Δ.Σ, μέλη και φίλοι του Συνδέσμου συνεπείς στο ραντεβού μας ξεκινήσαμε στις 3:00 τα ξημερώματα της Παρασκευής από τα γραφεία μας στη Νικοπόλεως 16 με προορισμό το λιμάνι του Βόλου.
Μετά από ένα πραγματικά άνετο ταξίδι τεσσάρων περίπου ωρών με το λεωφορείο φτάσαμε στο Βόλο και χωρίς ιδιαίτερη καθυστέρηση επιβιβαστήκαμε στο express Skiathos με το οποίο αναχωρήσαμε για Σκόπελο στις 9:00 π.μ ακριβώς.
Σε δυόμιση περίπου ώρες το καράβι έπιασε λιμάνι στη Σκιάθο και όλοι αντικρίσαμε το γραφικό νησί του Παπαδιαμάντη και θαυμάσαμε από μακριά την όμορφη παραλία <κουκουναριές> αλλά και άλλες καταγάλανες παραλίες του νησιού. Το δεύτερο λιμάνι που πιάσαμε ήταν αυτό του Λουτρακίου, επίνειο της Γλώσσας Σκοπέλου, μικρότερο μεν από το προηγούμενο αλλά ξεχωριστής ομορφιάς και αυτό.
Το μεσημέρι στις 2:30 μ.μ φτάσαμε στο πανέμορφο νησί της Σκοπέλου όπου στο λιμάνι μας περίμενε ένας από τους διοργανωτές του φεστιβάλ, ο Χρήστος Παλαιολόγος , ο άνθρωπος που για τις επόμενες μέρες της διαμονής μας στο νησί ήταν ο ξεναγός μας αλλά και αυτός που μας βοήθησε να τακτοποιηθούμε στα καταλύματα που θα μας φιλοξενούσαν τα επόμενα βράδια στην Σκόπελο και συγκεκριμένα στο χωριό Στάφυλος.
Με την άφιξη μας στο νησί και αφού δόθηκε κάποιος χρόνος ώστε να ετοιμαστούν και να συγκεντρωθούν όλα τα χορευτικά συγκροτήματα  (20 στον αριθμό) που έφτασαν εκεί, πραγματοποιήθηκε παρέλαση κατά μήκος του λιμανιού με την συμμέτοχη όλων των χορευτικών τμημάτων.
Όπως μας ενημέρωσαν οι διοργανωτές η παρέλαση φωτογραφήθηκε και βιντεοσκοπήθηκε από ξηράς, θαλάσσης και αέρος με σκοπό να χρησιμοποιηθούν πλάνα για διαφήμιση του νησιού.
Το απόγευμα ξεκουραστήκαμε στα δωμάτια μας και το βράδυ κατεβήκαμε στην πόλη κάνοντας και την πρώτη γνωριμία με την χώρα του νησιού.
Η χώρα είναι παραδοσιακή πόλη με χαρακτηριστική αρχιτεκτονική, όμορφα στενά δρομάκια, παραδοσιακές εκκλησίες, ξωκλήσια και μοναστήρια γι αυτό άλλωστε έχει ανακηρυχτεί και παραδοσιακός οικισμός.
Στη συνέχεια περπατώντας στα πανέμορφα καλντερίμια ανηφορίσαμε προς το χώρο της εκδήλωσης, στο προαύλιο του δημοτικού σχολείου Σκοπέλου και στο αμφιθέατρο που υπήρχε μέσα σε αυτό όπου ομολογουμένως φιλοξενούσε πάρα πολύ κόσμο.
Την εκδήλωση χαιρέτησαν ο δήμαρχος Σκοπέλου, εκπρόσωποι φορέων, οι διοργανωτές και έγινε εκτενής αναφορά στο πρόσωπο του Διαμαντή Παλαιολόγου και στην προσφορά του στα πολιτιστικά δρώμενα του νησιού.
Ο Πρόδρομος Καθινιώτης (παίκτης του παιχνιδιού Big Brother) άνοιξε τραγουδιστικά την εκδήλωση με ένα δικό του Σκοπελίτικο τραγούδι, η δε ντόπια καλλιτέχνιδα Α. Αθανασίου μας καλωσόρισε με την υπέροχη πραγματικά φωνή της και ένα συμβολικό νησιώτικο τραγούδι  με υπέροχους στίχους.
Ακολούθησαν χορευτικά συγκροτήματα από διάφορα μέρη κυρίως της Βόρειας Ελλάδας μετά φυσικά από το τοπικό χορευτικό τμήμα της Γλώσσας Σκοπέλου με πρωτοχορευτή  τον γιό του αείμνηστου Διαμαντή Παλαιολόγου, τον Χρήστο Παλαιολόγο, λάτρη της παράδοσης του νησιού ο οποίος χαρακτηριστικά τόνισε στην έναρξη πως ο χορευτής όταν χορεύει χαράζει στο έδαφος αυτό που βγάζει από την ψυχή του γεγονός που το απέδειξε στην συνέχεια με τον χορό του.
Αργά το βράδυ οι διοργανωτές του φεστιβάλ διοργάνωσαν για όλους τους φιλοξενούμενους πάρτι υποδοχής στο οποίο δυστυχώς δεν παρευρεθήκαμε αλλά όπως μάθαμε αργότερα είχε μεγάλη επιτυχία.
Την Κυριακή δεύτερη μέρα παραμονής μας στο νησί ο Χρήστος ανέλαβε μετά το πρωινό μας την ξενάγηση στη νότια πλευρά του νησιού ξεκινώντας από τον Στάφυλο, το Βελανιό, τον γραφικό Αγνώντα, τον Πάνορμο, την Μηλιά, το Κλήμα και πολλές άλλες παραθαλάσσιες περιοχές «πνιγμένες» στο πράσινο του πευκοδάσους καταλήγοντας στην Βορειοδυτική πλευρά του νησιού και στον παραδοσιακό οικισμό της Γλώσσας, τόπος καταγωγής του Διαμαντή Παλαιολόγου.
Μετά από έναν απολαυστικό καφέ στα γραφικά μαγαζιά και μια περιήγηση στα στενά του χωριού και αφού εφοδιαστήκαμε με τα τοπικά παραδοσιακά γλυκά από το εργαστήρι Συλλόγου γυναικών Γλώσσας συνεχίσαμε χωρισμένοι σε δυο ομάδες. Η μεν μία ομάδα αποτελούμενη από τους νεότερους της παρέας παρέμεινε στην εκπληκτική παραλία της Μηλιάς για να συμμετάσχει στο beach party που διοργάνωσαν οι χορευτές των συγκροτημάτων, η δε δεύτερη ομάδα των μεγαλυτέρων επέλεξε την παραλία του Πάνορμου για να απολαύσουν τη θάλασσα αλλά και τους εκλεκτούς μεζέδες από τις κοντινές ψαροταβέρνες.
Το απόγευμα ακολούθησε ξεκούραση στα δωμάτια και το βράδυ της Κυριακής ανηφορίσαμε για μια ακόμη φορά στο χώρο των εκδηλώσεων όπου παρουσιάστηκε μαζί με άλλα και το δικό μας χορευτικό τμήμα κάνοντας για μια ακόμη φορά μία εκπληκτική εμφάνιση δίνοντας μια ξεχωριστή νότα σε όλη την βραδιά αφού τα περισσότερα ακούσματα αφορούσαν περιοχές Μακεδονίας, Θράκης και Αιγαιοπελαγίτικων Νησιών.
Την Τρίτη ημέρα ακολουθήσαμε πιο χαλαρό πρόγραμμα. Παρ’ όλα αυτά κάποιοι αποφάσισαν να επισκεφτούν την Αλόννησο αποκομίζοντας υπέροχες εντυπώσεις ενώ οι υπόλοιποι απόλαυσαν για άλλη μια φορά το μπάνιο τους στον όμορφο Πάνορμο.
Την  Τρίτη 26 Αυγούστου ήταν ημέρα επιστροφής στα πάτρια εδάφη. Πριν την επιβίβαση στο καράβι για το Βόλο κάναμε μια τελευταία βόλτα στην Χώρα της Σκοπέλου. Επισκεφθήκαμε τα αρχαιολογικά μουσεία και κάποιες εκκλησίες και κάναμε τα απαραίτητα ψώνια και δώρα στους οικείους μας. Η επιστροφή για τα Γιάννενα συνοδεύτηκε από κολακευτικά σχόλια και υποσχέσεις για καινούρια ανταμώματα.