ΤΜΗΜΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΧΟΡΩΝ Σ.Σ.Ι

Επιμέλεια και υποστήριξη του ιστολογίου: Απόστολος Ι. Μάκης

Τετάρτη 22 Ιουνίου 2016

Εκδρομή ΣΣΙ 18-20 Ιουνίου 2016

Ο Σύνδεσμος Συρρακιωτών Ιωαννίνων πραγματοποίησε τριήμερη εκδρομή από 18 έως 20 Ιουνίου 2016. Οι 69 εκδρομείς επισκέφθηκαν τα εξής μέρη: Ναύπλιο, Τολό, Σπέτσες, Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου και Ναύπακτο.

Ήρθε επιτέλους ο Ιούνιος και ο Σύνδεσμος Συρρακιωτών  Ιωαννίνων οργάνωσε ως είθισται την καλοκαιρινή εκδρομή, για το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος. Ο προορισμός ήταν το Ναύπλιο με μονοήμερη απόδραση και στις Σπέτσες. Η συμμετοχή πατριωτών και φίλων μεγάλη και αρκετοί πατριώτες δυστυχώς έμειναν στην αναμονή, λόγω συμπλήρωσης των δύο λεωφορείων.

Το πρωί του Σαββάτου 18.06.2016 μαζευτήκαμε στο Γραφείο του Συνδέσμου και στις 07:00 ξεκινήσαμε, σύμφωνα με το πρόγραμμα. Με μία ενδιάμεση στάση στο Αντίρριο, τελικά φτάσαμε το μεσημέρι στο Ναύπλιο.

Το Ναύπλιο έγινε η πρώτη πρωτεύουσα της Ελλάδος, (1829-1834), έδρα του πρώτου Κυβερνήτη Ι. Καποδίστρια που δολοφονήθηκε λίγο αργότερα (1831) μπροστά στην εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα και δέχτηκε τέλος τον βασιλιά Όθωνα (1833), που μετέφερε την πρωτεύουσα στην Αθήνα.

Το απόγευμα επισκεφτήκαμε το Παλαμήδι. Από το Παλαμήδι ξεκίνησε η απελευθέρωση της πόλης από τους Τούρκους, έπειτα από μακρόχρονη πολιορκία. Τη νύχτα της 29ης Νοεμβρίου του 1822, μια ομάδα Ελλήνων πολεμιστών με αρχηγό τον Στάικο Σταϊκόπουλο κατέλαβε με αιφνιδιασμό το Παλαμήδι. Το 1833 φυλακίστηκε ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, με την δήθεν κατηγορία της εσχάτης προδοσίας.
Τελικά μετά το Παλαμήδι κατευθυνθήκαμε στο Τολό, που βρίσκονταν και τα δύο Ξενοδοχεία που ήταν κλεισμένα για όλους τους εκδρομείς.  Οι περισσότεροι απολαύσαμε ένα μπάνιο στην υπέροχη παραλία και το βράδυ καλό φαγητό, δίπλα στη θάλασσα και όσοι άντεξαν ποτό στα παραλιακά bar.
Η επόμενη ημέρα περιελάμβανε απόδραση στις Σπέτσες. Με καλή διάθεση και καλαμπούρια φτάσαμε στο λιμάνι ΚΟΣΤΑ, για να πάρουμε τα δύο καραβάκια, που θα μας πέρναγαν απέναντι στις Σπέτσες. Και εκεί που όλα πήγαιναν θαυμάσια
Λαχτάρα πήραμε παιδιά
Στις Σπέτσες στα βαθιά νερά
Του καραβιού η μηχανή
Σταμάτησε να λειτουργεί
Τελικά το καραβάκι «Αλέξανδρος» τραβήχτηκε με σχοινί από το δεύτερο καραβάκι της αποστολής, και χωρίς κανένα πρόβλημα επιβιβαστήκαμε στις Σπέτσες. Στις Σπέτσες αξίζει να επισκεφτείς το Μουσείο της Μπουμπουλίνας και να  απολαύσεις μία παραθαλάσσια βόλτα με τις άμαξες, μέχρι το παλιό λιμάνι. Μερικοί πατριώτες έκαναν και μπάνιο, ενώ άλλοι αφέθηκαν σε χαλαρούς περιπάτους στα σοκάκια, καλό φαγητό στην παραλία και καφέ με θέα στις καφετέριες. Το απόγευμα αναχωρήσαμε για το Τολό και το βράδυ επισκεφτήκαμε το νυχτερινό Ναύπλιο.
Η παλιά βουλή, η Εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα όπου δολοφονήθηκε ο Καποδίστριας, τα σοκάκια και ο φωτισμός στην παλιά πόλη, ο νυχτερινός φωτισμός στο Παλαμήδι και το Μπούρτζι και πολλά άλλα αξιοθέατα τράβηξαν την προσοχή μας.
Την Δευτέρα πρωί, τρίτη ημέρα της εκδρομής, αναχωρήσαμε από τα Ξενοδοχεία, με προορισμό την Επίδαυρο. Εντύπωση μας έκανε, πέραν του κάλλους του χώρου του αρχαίου θεάτρου, και η καλή παρουσίαση της ξεναγού, σχετικά με την χρήση του χώρου για θεραπευτικούς σκοπούς, την κατασκευή-ακουστική του θεάτρου και γενικά για τα εκθέματα του Μουσείου. Μετά αναχωρήσαμε για την θαυμάσια παραλία Γρίμποβο στο Ναύπλιο, με πλατάνια δίπλα στη θάλασσα. Αφού απολαύσαμε το φαγητό, την δροσιά των πλατανιών και τη θέα, στις 06:00 το απόγευμα αναχωρήσαμε για τα Γιάννενα.